Zelfstandige publicaties

 

Biemond, H., & Paus, H. (2000). Bronnenboek interactief taalonderwijs. Curriculumonderdelen voor de Pabo. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands.

Biemond, H., Elenbaas, A., Förrer, M., & Visser, J. (2001). Interactief taalonderwijs en geletterdheid in groep 1 tot en met 4. Handreiking voor de implementatie. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands.

Blauw, A. de., & Damhuis, R. (2006). Basismodel CombiList Team Training. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands.

Blauw, A. de., & Damhuis, R. (2006). CombiList Trainer Opleiding. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands.

Bontje, D., & Hillen, J. (2006). Scholingsmodule PABO. De Taallijn. Interactief taalonderwijs in groep 1 en 2. Utrecht: Sardes.

Bronkhorst, J., Paus H., & Verhoeven, L. (2002). MILE-Nederlands in de praktijk. Deel 3 in de serie MILE-Nederlands en de Pabo. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands.

Damhuis, R., & Litjens, P. (2000). Vragen? Geen vragen! Waarom leerkrachten minder en andere vragen stellen in interactief taalonderwijs. Bouwsteen interactief taalonderwijs nr. 4. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands.

Damhuis, R., & Litjens, P. (2003). Mondelinge Communicatie. Drie werkwijzen voor mondelinge taalontwikkeling. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands.

Damhuis, R., Litjens, P., Bronkhorst, J., & Paus, H. (2001). MILE-Nederlands 3. Aan de praat… Goede gesprekken in de klas. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands / Mediagroep KUN / AZN.

Droop, M., Peters, S., Rambelje, M. de la., Aarnoutse, C., & Verhoeven, L. (2002). Effecten van interactief taalonderwijs in groep 2. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands.

Gijsel, M., & Druenen, M. van. (2011). Opbrengstgericht werken aan mondelinge taalvaardigheid. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands.

Hillen, J., Beek, A. van der., Elsäcker, W. van., & Peters, S. (2006). Hier wonen wij! – activiteitencyclus. De Taallijn. Interactief taalonderwijs in groep 1 en 2. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands.

Litjens, P., & Damhuis, R. (2000). Mondelinge communicatie in het onderwijs. Bronnenboek Interactief Taalonderwijs. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands

Schouten, E. (2001). Praatjes maken; Taalstimulering van peuters en kleuters. Den Haag: Makelaar VVE.

Stoep, J., & Corvers, J. (2004). Interactief voorlezen van verhalende prentenboeken in peutergroepen. Prototype Taallijn VVE. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands.

Stoep, J., Corvers, J., Rambelje, M. de la., & Elsäcker, W. van .(2004). Gesprekken met peuters. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands.